EileanDonan
This set of four videos present a wonderful insight into the spirit of one of the greatest conductors of all time. He has lived up to his goal, stated early in his career, of discovering a way to conduct an orchestra "without all that bullying." With the greatest of respect for musicians (especially young ones) Abbado leads elegant performances with monumental knowledge, vision and love.
Abbado directs each measure of a composition with a clear understanding of where the music has been and where it is going. Long term crescendos unfold in perfect proportion with an impeccable sense of timing and his face reflects joy along every step of the journey. His performance of Mahler's Resurrection Symphony in this set is my personal favorite recording of any kind.
Понравился отзыв.
Кстати, вчера по Меццо показывали Гергиева с Мариинским оркестром - 1-я Чайковского. Я посмотрела из любопытства начало, но долго не выдержала. Мало, что Гергиев непривлекательный и не транслировал как-то ничего, так еще и музыка казалась непонятной кашей. Я почти не узнавала любимую симфонию. Как-то хаотично звучало, трудно было услышать знакомые темы. А как у Аббадо это звучит кристально чисто и ясно... Я думала, может, просто не понимаю чего-то, но сегодня прочла, как Мариинский оркестр обругали, и именно в таком плане - что каша. Значит, все же улавливаю различие качества игры. Да, и скорость была просто жуткая, непонятно, зачем так гнать.
Abbado directs each measure of a composition with a clear understanding of where the music has been and where it is going. Long term crescendos unfold in perfect proportion with an impeccable sense of timing and his face reflects joy along every step of the journey. His performance of Mahler's Resurrection Symphony in this set is my personal favorite recording of any kind.
Понравился отзыв.
Кстати, вчера по Меццо показывали Гергиева с Мариинским оркестром - 1-я Чайковского. Я посмотрела из любопытства начало, но долго не выдержала. Мало, что Гергиев непривлекательный и не транслировал как-то ничего, так еще и музыка казалась непонятной кашей. Я почти не узнавала любимую симфонию. Как-то хаотично звучало, трудно было услышать знакомые темы. А как у Аббадо это звучит кристально чисто и ясно... Я думала, может, просто не понимаю чего-то, но сегодня прочла, как Мариинский оркестр обругали, и именно в таком плане - что каша. Значит, все же улавливаю различие качества игры. Да, и скорость была просто жуткая, непонятно, зачем так гнать.